About my new work

Talking about my new work

I’ll release a new album on the label Ominira (owned by Kassem Mosse).
If there are no problems, it will probably be around the end of January or February 2021. The format will be analog and digital distribution, no subscription ( spotyify,apple music,tidal … ).
The final package sent from the pressing plant the other day.

With the Corona disaster

The album had been ready by February 2020, but the corona outbreak had just begun, and for a few months we have been unable to focus on the release.
I continued to communicate with the label owner, but in any case, the pressing plant was shut down, and we thought we might not be able to release until the fall.
In addition to that, we had to adjust the sound quality of the test pressings, which delayed the final package.
We had to wait for the factory to start operating each time we made adjustments, so it took a long time.

What’s in the album?

The album consists mainly of songs that I played at a small but very radical live music venue called Forestlimit in Tokyo in late 2019 and early 2020. The previous album, Ever Changing States (2016), was released almost as is, based on the live material, as I didn’t have enough time to finalize it at the time, but this time I have edited and carefully selected the songs for the album.

Where will it be available?

You will be able to buy it on the label’s Bandcamp and Boomkat. However, we don’t ascertain exactly how many store the product will be distributed.
Fortunately, thanks to our distributer Honest John’s, they have a wide distribution network, I think it won’t be too difficult to get it.
The digital version is available to anyone in the world, after all.

Direction of the work, concerns and expectations

In this album, I reconstructed various beats such as tribal and footwork, while adding Bisk’s funkiness, harmony/melody and experimentation.

Nowadays, it is difficult to gain listeners without entering the recommendation chain of subscriptions and playlists. In addition, it is necessary to encompass the chords of existing genres and styles that are widely listened.
However, I continue to deliberately ignore such demands of the times in a sense. Moreover, there is no subscription-based distribution.

I have mixed feelings of anxiety and anticipation about how this will be received, and whether my work will be listened to properly in the first place.


コロナ禍の中で

2020年2月までにはアルバムが完成していたのですが、コロナ感染拡大が始まったばかりで、数ヶ月間はリリースに向けて集中できませんでした。
オーナーとのやり取りは続けていましたが、いずれにしてもプレス工場が閉鎖されてしまい、秋までリリースできない可能性が出てきたところでした。
それに加えて、テストプレスの音質調整をしなければならず、最終的なパッケージが遅れ、また、調整の度に工場が稼働するのを待たなければならなかったので、時間がかかってしまいました。

アルバムの内容は?
このアルバムは、2019年末から2020年初頭にかけて東京のForestlimitという小さな、しかし非常に過激なライブハウスで演奏した曲を中心に構成されています。
前作『Ever Changing States』(2016年)は、当時は時間がなかったのでライヴ音源を元にほぼそのままリリースしましたが、今回は編集して厳選した曲を収録しています。

どこで発売されますか?
レーベルBandcampとBoomkatで購入することができます。ただし、どのくらいの店舗で配布されるのか、正確には把握していません。
幸いなことに、私たちのディストリビューターであるHonest John’sのおかげで、彼らは広い流通網を持っているので、それを手に入れることはそれほど難しくはないと思います。
デジタル版は結局、世界中の誰でも手に入れることができますしね。

作品の方向性、不安と期待

今作では、トライバルやフットワークなど様々なビートを再構築しつつ、Biskのファンキーさやハーモニー/メロディ、実験性を加えています。
今となっては、サブスクリプションやプレイリストのレコメンド・チェーンに入らないとリスナーを獲得するのは難しいです。
また、広く聴かれている既存のジャンルやスタイルのコードを内包する必要があります。
しかし、私はそうした時代の要求をある意味で意図的に無視し続けているとも言えますし、しかも、サブスクリプション制の配信がありません。
これがどのように受け取られるのか、そもそも自分の作品がきちんと聴かれるのか、という不安と期待が入り混じってます。

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